Rüyada sahabilerden birini güzel hallerde görmek, onlar hakkındaki güzel itikada ve sünnetlerine tâbi olmaya işarettir.

Rüyada onları görmek, muhabbete, kardeşliğe, yardım ve hayırhahlığa, düşmanlık ve kıskançlıktan kurtulmaya, kalplerdeki düşmanlıkların gitmesine, sevgilerin kalpleri doldur masına delâlet eder.

Bir kimsenin rüyada sahabilerin kendisine teveccüh ettiğini görmesi, cami, mescid, medrese gibi hayırlı binalar yaptırmaya; neseb ve kabilesinin temizliğine delâlet eder. O güzide sahabîleri görmek, zenginliğe de işarettir. Çünkü onlar birçok fetihlerde bulunup ganimetler elde ettiler.

En güzel ganimet ise takvadır. Yine sahabileri görmek, tevbeye ve Allahu Te âlâ’dan gayrı her şeyden alâkayı kesmeye, onların yolunda hayır ve berekete delâlet eder. Meselâ rüyada Hazret-i Ömer’i görmek; uzun ömre, fazilete, her yerde hakkı söylemeğe, hayır ve hasenata, batıldan uzaklaşıp Hakk’a vâsıl olmaya delâlet eder. Keza Hazret-i Osman’ı görmek, zühd, takva, haya ve edebe, hayır ve fazilete işarettir. Hazret-i Osman (r.a.) ’ın kendisine gülerek baktığını ve iltifat ettiğini görmek, dünya ve ahiret saadetine delâlet eder.

Rüyada sahabilerin başı ve Allah Resûlü’nün mağara arkadaşı Hazret-i Ebû Bekir (r.a.) ’i yüzü güler ve ferah bir halde görmek; dünya ve ahiretin saadet ve huzuruna işarettir.

İbn-i Şîrîn demiştir ki: – Hazret-i Ebû Bekir’i yüzü güler ve ferah ve sürurda görmek, ferah ve sürura, nimet ve refaha, hastalıktan şifaya, ilim ve marifete delâlet eder.

Cafer-i Sâdık hazretleri demiştir ki: – Rüyada Hazret-i Hasan ve Hüseyin’i görmek, bazı büyük zatlara intisab ederek onlardan hayır ve nimete, ilim ve hikmete ermeye delâlet eder. Onlardan birinin kendisine bir şey verdiğini veya lütuf ve iltifat ile söz söylediğini görmek, çok mal ve nimete, refah ve rahata, fukaraya lütuf ve ihsana delâlet eder. Çünkü onlar lütuf ve ihsanda herkesten ileriydiler.

Rüyada Nebiler Nebisi’nin nazenin kızı ve Cennet kadınlarının efendisi Hazret-i Fâtıma (r.anha) ’yı görmek, her türlü hayır ve berekete, fazilete, yüce ve güzel ahlâka, bütün işlerde muvaffakiyete delâlet eder. Yine onu mesrur ve güleç görmek, ferah ve sürura, saadet ve selâmete işarettir. Mahzun ve mukadder görmek hüzün ve keder ile tâbir edilir.

Resûl-i Ekrem efendimizin pâk zevcelerinden herhangi birini görmek, hayır ve hasenata, iffet ve ismete, haram ve bâtıldan uzak kalmağa, aile saadetine ve bereketli rızka delâlet eder.

ASILMAK: Rüyada asılmak, birçok vech ile tâbir edilir.

İmam Nablusî demiştir ki: -Valiliğe ehil olan bir kimsenin rüyada asıldığını görmesi, vali olacağına işarettir.

Rüyada asılmak, yücelik ve nail olacağı nimetlere delâlet eder.

Rüyada bir şehirde idam edildiğini görmek, idam edildiği şehrin şerefi nisbetinde erişeceği reisliğe delâlet eder. Yine rüyada asılmak, fakirler hakkında hayra ve gizli şeylerin meydana çıkmasına; zenginler hakkında ise, şerre ve işlerinin bozulmasına işarettir. Hem ölü, hem de o halde yine idam edildiğini görmek, dini bozukluğa ve fakat dünyanın şeref ve yüksek makamlarına delâlet eder.

Bekâr bir adamın rüyada idam edildiğini görmesi, evleneceğine işarettir.

Deniz üstünde bir vapurda yolculuk yapan biri rüyada asılmış olduğunu görse, bu rüya onun hakkında hayra delâlet eder.

Rüyada idam edilmiş birinin etinden yediğini görmek, ileri gelen birtakım kimselerden menfaat teminine delâlet eder.